Stowarzyszenie Nauczycieli Polonistów - Oddział Mińsk Mazowiecki
MENU
 Strona główna
O nas
        Zarząd
        Członkowie

Aktualności
        Komunikaty
        Plan pracy
        Konferencje
        Wydarzenia

Kronika
        A. D. 2003
        A. D. 2004

Publikacje
        Artykuły
        Konspekty
        Scenariusze
        Programy

Dokumenty
        Statut
        Rekrutacja

Galeria
        Dworki
        Żeromski

Księga Gości
        Przeglądaj
        Dopisz się


KONTAKT

SNaP - siedziba

CKU im. S. Staszica

PODN w Mińsku Maz.

ul. Budowlana 4

05-300 Mińsk Maz.

tel. 0(25)7583415 w. 33

fax. 0(25)7583415

e-mail: SNaP
 
WYDARZENIA
LEKCJA POKAZOWA - PISANIE PISM UŻYTKOWYCH (z komputerem)           <<< powrót

Przebieg lekcji pokazowej dla nauczycieli polonistów, przeprowadzonej 12.04.2005 r. przez
mgr Beatę Styk (Gimnazjum w Starej Niedziałce) w Szkole Podstawowej nr 1 w Mińsku Maz.

Jeśli chcesz zobaczyć konspekt lekcji oraz przygotowane do niej pomoce kliknij tutaj.

Od autora

Podczas spotkania starałam się zachęcić nauczycieli do pracy z komputerem podczas wprowadzania i omawiana sposobów tworzenia życiorysu. Wykorzystałam swoje doświadczenie z pracy z III klasą gimnazjum oraz konspekt lekcji przeprowadzonej przeze mnie przed pięciu laty. W roli uczniów wystąpili przybyli nauczyciele.

  1. Wprowadzenie.
    • Wyjaśnienie celu spotkania,
    • Przedstawienie znaczenia umiejętności pisania życiorysu we współczesnym świecie,
    • Podanie zmian zachodzących w sposobie zapisu życiorysu na przestrzeni ostatnich 5 lat,
    • Przypomnienie konspektu lekcji z marca 2000 roku.

  2. Prezentacja w Power Poincie - ogólne wiadomości na temat życiorysu.

  3. Wykorzystanie wiedzy na temat tworzenia życiorysu na lekcjach - pisanie CV pisarzy lub poetów.
    • Przedstawienie ściągniętych przez uczniów z Internetu wiadomości biograficznych pisarzach lub poetach - załącznik 1.
    • Przekazanie i omówienie załącznika 2 - wzór CV.
    • Przekształcanie wiadomości biograficznych - uzupełnianie załącznika 3 (praca z komputerem, nanoszenie danych, wybór i rozmieszczenie informacji).
    • Wzorcowa praca - załącznik 4
    • Omówienie kryteriów oceny CV - załącznik 5.

  4. Przedstawienie zalet takiego sposobu pracy z CV:
    • Angażowanie uczniów - poszukiwanie źródeł biograficznych Internecie.
    • Praca z tekstem - wybór właściwych informacji, przekształcanie zdań, zapis w odwrotnej kolejności chronologicznej.
    • Ćwiczenie umiejętności właściwego rozmieszczania informacji, doboru wielkości i kroju czcionki.
    • Poszerzanie wiedzy o pisarzach i poetach.
    • Kształcenie umiejętności tworzenia CV.

  5. Pytania i uwagi nauczycieli.

Od autora

Mam nadzieję, że udało mi się podczas spotkania przekonać nauczycieli, że komputer może być pomocny w nauce języka polskiego. Jestem świadoma, że nie w każdej szkole istnieją możliwości korzystania z komputera na lekcjach, ale warto próbować.

Chciałabym podziękować moim gościom za uwagę oraz zaangażowanie w przekształcanie tekstu CV.

Copyright © 2004 Tomasz Bartnicki