KOMUNIKATY
Ramowy program warsztatu metodycznego dla nauczycieli kształcenia zintegrowanego i języka polskiego
Liczba godzin - 8
Temat: Uczyć czytać, ale jak? Trening - formą wspomagania ucznia w nauce czytania.
Cel: Doskonalenie umiejętności nauczania czytania (technika, rozumienie czytanego tekstu)
Uczestnik kursu:
- organizuje naukę czytania stosując zasady dobrego treningu;
- planuje trening, dostosowując zadania do warunków i możliwości ucznia;
- stosuje właściwe ćwiczenia w treningu czytania;
- przygotowuje własne ćwiczenia dla ucznia;
- umiejętnie włącza środowisko ucznia w działania wspierające jego umiejętności czytania;
- analizuje przebieg procesu nauki czytania, wyciąga wnioski i w oparciu o nie modyfikuje działania.
Treści:
Moduł I - Podstawy czytania i zasady organizowania dobrego treningu w klasie
Wykład aktywizujący
Moduł II - Ćwiczenia w dobrym treningu czytania
Prezentacja, ćwiczenia
Moduł III - Trening czytania a współczesne podejścia do nauki czytania.
Wykład z elementami dyskusji
Moduł IV - Analiza wartości propozycji dobrego treningu
Małgorzata Małyska
|